جراحی انحراف بینی

انحراف بینی معمولا به دلایلی مانند رشد بیش از اندازه غضروف ها و همچنین استخوان های بینی به وجود می آید و یا اینکه ضربه های وارد شده  ساختمان داخلی بینی را بر هم می ریزد.افرادی که انحراف بینی دارند تیغه داخلی بینی به سمت چپ و یا راست متمایل شده است  و تنفس را برای فرد سخت کرده است .

جراحی انحراف بینی

جراح بینی برای بیمار عکس برداری های معمول مانند سی تی اکسن را دستور می دهد تا بتواند عوامل را شناسایی کند.در جراحی انحرافی بینی، جراح بینی بعد از ایجاد برش ها اسکلت بینی را به گونه ایی تغییر می دهد که عوامل مسدود کننده مجاری تنفسی از بین خواهند رفت.جراح بینی همچنین بررسی می کند آیا بینی مشکلات دیگری دارد که در فرد ناراحتی تنفسی به وجود آورده باشد و در نهایت برش ها بسته می شود.

جراحی بینی کج

باید بدانید که بینی هایی که دارای ظاهری کج هستند و به یک سمت متمایل شده اند به هیچ عنوان دلیلی بر انحراف بینی و مشکلات تنفسی نمی باشد و تنها انحراف داخلی بینی با اختلال در تنفس همراه خواهد بود و به جراحی انحراف بینی نیاز دارد.

جراحی-انحراف-بینی

اگر انحراف بینی برطرف نشود چه اتفاقی می افتد ؟

افرادی که دارای این مشکل هستند  با مشکلاتی همچون انسداد و گرفتگی بینی و اختلال تنفسی در خواب رو به رو می شوند و یا اینکه سر دردهای مکرر دارند.بسیاری از بیماران این سوال را می پرسند که اگر انحراف بینی برطرف نشود چه اتفاقی می افتد ؟

شاید برای بیمار مشکلات دیگری به وجود نیاید اما این افراد باید با همین علائم به طور روزانه سپری کنند و روش درمانی دیگری برای برطرف کردن انحراف بینی وجود نخواهد داشت و تنها می توان با مصرف داروها علائم را کنترل کرد.اما در برخی موارد هم انحراف بینی مشکلا ت دیگری مانند اختلالات سینوسی و حساسیت را به دنبال خواهد داشت.

با تشکر مدیریت سایت دکتر احمد پور متخصص گوش و حلق و بینی

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه اینستاگرام و یا کانال کانال تلگرام دکتر احمد پور بپیوندید

درباره drahmadpoor